سه سوی مشتری حرکت

پیش‌تر گفتیم که علاوه بر خریداران، باید به کاربران نهایی هم توجه کنید، اکنون می گوییم که: «تنها بر کاربران نهایی تمرکز کنید!!» با این کار لیستی از مشتریان بالقوه که منبع انرژی خرید هستند ایجاد میشود. تا می‌توانید باید به روش‌های متعددی این لیست را ریزتر و خردتر کنید. در گام نخست شناخت مشتریان باید سعی کنید هیچ مورد جزیی را از دست ندهید پس همواره و مداوم در مورد تیپ و نوع مشتریان خود فکر کنید و بحث نمایید.

به این فکر کنید که او کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه رفتار می‌کند و مثلا چه شرح وظایف روزانه‌ای دارد؟ در میان پاسخ همین پرسش ها جاهایی برای محصول/ خدمت خود خواهید یافت.

اما مهم‌ترین پرسش این است:

«او چرا باید محصول/ خدمت مرا بخرد؟»

برای پاسخ به این سوال، علاوه بر بررسی مهمی که با عنوان شناخت کاربر نهایی ذکر شد، باید روی کاربردهای محصول/ خدمت خود نیز بیشتر کار کنید.

 

#نوپا

#استارتاپ

#شناخت_مشتری

#شناخت_بازار



مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

نویسنده Aaron گروه اموزشی پاور ای نیماسا کلاس آموزش زبان انگلیسی Richard دکتر کامران کاویانی sina7405 Deb دوربين مداربسته / تکنولوژي و اخبار دوربين مداربسته / نصب دوربين